Lørdagens UEFA Champions League-finale mellom Liverpool og Real Madrid sørget for rekorder for Viasat 4, med hele 623.000 seere i snitt – 741.000 seere var innom kampen på det meste – og en kommersiell andel på hele 78,7 prosent.

- annonse -

Real Madrids nedsabling av Liverpool sørget for at kampen er den mest sette noensinne for kanalen. Under selve kampen tok kanalen en virkelig storeslem andelsmessig, med hele 78,7 prosent blant de kommersielle kanalene. Totalt for dagen hadde Viasat 4 en kommersiell andel på 47,2 prosent, som også er kanalens høyeste noensinne. I tillegg var det rekordmange som så finalen på Viaplay.

– Seerrekord er alltid gøy, og det er fantastisk å se at Viasat 4 klarer å samle nesten 80 prosent av alle kommersielle seere gjennom kampen og sendingen. Det var en helt utrolig finale mellom tittelgrossist og favoritt Real Madrid, og et Liverpool med enorm fanskare i Norge, sier Line Vee Hanum, kommunikasjonssjef i MTG Norge.

Den forrige seerrekorden på Viasat 4 var i 2009, da Manchester United møtte Barcelona i UEFA Champions League-finalen og 610.000 i snitt fulgte kampen.

Forrige artikkelKomplett henter toppleder fra Orkla
Neste artikkelDNB Venture investerer i Payr