tirsdag, 17 juni, 2025
13.6 C
Stavanger

Ice kjøper Vipps Mobil

Ice kjøper kundebasen til Vipps Mobil. Vipps sitt mobiltilbud legges ned, og Ice overtar kundebasen på 19.000 abonnementer. Dette skjer i løpet av januar 2023.

– Kundene til Vipps består i stor grad av mennesker i alderen 18 til 39 år som setter pris på enkelhet og verdi for pengene, det er perfekt, for det vil de også få hos oss i Ice, sier kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid.

Ice har ett av verdens beste, og Norges mest stabile mobilnett. Totalt med både privat og bedriftsmarkedet har Ice over 735.000 kunder. De fleste som bytter mobilabonnement velger Ice. Slik har det vært i 7 år på rad, som er antall år siden Ice startet å selge mobilabonnement.

– Vårt mål er å skape konkurranse i mobilmarkedet, og for å kjempe mot de store må vi fortsette å vokse. Da Vipps skulle ut av mobilmarkedet var Ice en helt naturlig kandidat for kjøp av kundebasen. Kundene passer godt inn hos Ice, og vi kan forhåpentligvis tilby dem enda mer, sier Abid.

Vipps Mobil i gode hender

Kommunikasjonssjef i Vipps, Caroline Lunde forteller at kundene havner i gode hender.

– Vipps sitt hovedfokus nå er å bygge den sterkeste lommeboken i Norden – med vyer om Europa. Da synes vi mobilkundene våre fortjener et hjem som gir de den omsorgen de fortjener. Vi er veldig trygge på at de får det hos Ice som både vinner priser for sin kundeservice og sitt stabile mobilnett, sier hun.

Abid har kun lovord om selskapet som nå legger ned sin mobilsatsning.

– Vipps har bygget en av Norges sterkeste merkevarer. De leverer en hovedtjeneste som gjennom god digital kundereise har satt standarden for hva som er enkelt og brukervennlig. De vant verbet. Du «Googler» med Google og «Vippser» med Vipps, det sier sitt. Jeg er overbevist om at våre nye kunder fra Vipps Mobil fortsatt vil «Vippse» med Vipps i mange år framover, sier han.

Administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker peker på at oppkjøpet av kundebasen til Vipps Mobil er én av flere viktige strategiske investeringer selskapet gjør for å øke konkurranse og styrke posisjonen i det norske markedet.

– Samtidig gjør vi milliardinvesteringer i utbyggingen av eget nasjonalt 5G-nett. Flere kunder fordelt på flere nett betyr økt sikkerhet og økt konkurranse, noe som alle i Norge vil nyte godt av, sier Helgaker.

Viktig

Vi gir ingen råd. Innholdet på Bors365.no er ment kun som generell informasjon, og må ikke tolkes som personlig investeringsrådgivning. All handel med aksjer, kryptovaluta, kryptokunst og annen form for trading innebærer betydelig risiko, og du kan tape hele eller mer enn det investerte beløpet. Vi oppfordrer deg sterkt til å gjøre grundige egne vurderinger eller søke profesjonelle råd før du handler, og ikke basere avgjørelser utelukkende på informasjonen fra Bors365.no.

Innholdsprodusenter kan være direkte eller indirekte eksponert i aksjer, selskaper og produkter som omtales i innholdet. Feil i innholdet kan forekomme.

Populært denne uken

Færre aktive rigger i USA – laveste nivå siden 2021

Antall aktive olje- og gassrigger i USA har falt...

EU vil satse stort på kjernekraft – trenger over 240 milliarder euro

For å nå sine langsiktige energimål planlegger EU en...

Nintendo Switch 2 setter salgsrekord – raskest selgende spillkonsollen i selskapets historie

Nintendo har fått en pangstart med lanseringen av sin...

Oljeprisen stiger – håp om løsning mellom USA og Kina gir markedsoptimisme

Oljeprisene fikk et løft tirsdag, drevet av økt optimisme...

Rolls-Royce skal bygge Storbritannias første små modulære kjernekraftverk

Rolls-Royce SMR er utpekt som hovedaktør i utviklingen av...

Siste nytt

Populære kategorier