Gaming Innovation Group melder i dag om en sterk inntektsvekst på hele 62% til 37,3 millioner euro i Q1 2018, sammenlignet med Q1 2017.

Driftsresultatet før av- og nedskrivninger (EBITDA) for Q1 2018 på 4,3 millioner euro er en vesentlig forbedring fra minus 0,4 millioner euro i Q1 2017.Bedre lønnsomhet er hovedsakelig drevet av vekst i løpende B2B-inntekter, samt økt aktivitet fra GiGs interne gaming brands.

Arbeid med å forberede nye vekstinitiativer økte gjennom kvartalet, og GiG Sports og GiG Games nådde nivåer der de er klare for lansering i løpet av året.

Signeringen av Hard Rock og søknad om lisens i USA, videre internasjonal ekspansjon i regulerte markeder som lisensen kjøpt i Schleswig-Holstein i Tyskland, samt andelen på 36% som ble kjøpt i det Hong Kong-baserte spillstudioet D-Tech, har alle støttet en akselererende pipeline av muligheter.

– Etter tre år med sterk vekst har vi investert enda mer i selskapets fremtid: Utvikling av nye sektorer, regulatorisk etterlevelse, ansatte og teknologi, samt nye kontorer vil være med på å støtte videre vekst og utvikling av selskapet i de kommende årene. Dette inkluderer GiG Sports and Games som vil bli lansert I H2 2018, samt implementering av nye regulering som PSD 2 og GDPR, sier Robin Reed, CEO for GiG.

– Vi har vært gjennom en omfattende søknad om New Jersey-lisens, og vi ser frem til å lansere Hard Rock sin første online spillplattform i USA. For første gang rapporterer vi positiv EBITDA for vår Gaming-virksomhet, og vi er glade for å lansere vår nye sportsbook med Rizk.com i forkant av verdensmesterskapet i fotball i juni. Jeg er veldig fornøyd med den underliggende veksten, vi har en god pipeline og jeg ser fremover med stor selvtillit, avslutter Reed.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here